Iannaccone, Antonio
Iannaccone, Antonio
Scienze umane e sociali
A Study Correlation Between Primary Symptom Dimensions, Self-Esteem And Coping Strategies In A Clinical Group
2014-01-01 Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio
Abstract book del Convegno “La Scuola delle diversità”
2010-01-01 Savarese, Giulia; Iannaccone, Antonio; Cesaro, Michele
Activities of Thinking in Social Spaces
2014-01-01 Zittoun, T; Iannaccone, A
Actual and perceived expertise: the role of social comparison in the mastery of right and left recognition in novice-expert dyads
1996-01-01 Grossen, M.; Iannaccone, A; LIENGME BESSIRE, M. J.; PERRET-CLERMONT, A. N.
Adatti e quasi adatti a scuola.La valutazione del rischio psicosociale nei contesti educativi
2009-01-01 Iannaccone, Antonio; Marsico, P.
Analisi congiunta delle dimensioni verbali e non verbali : diadi asimmetriche in contesto educativo,
1998-01-01 Cozzolino, Mauro; Iannaccone, Antonio; Donato, D.
Analysing Implicit premises within children’s argumentative inferences
2018-01-01 Greco, S; Perret-Clermont, An; Iannaccone, A; Rocci, A; Convertini, J; Schaer, R
Apprendimento emozioni e stress professionale in contesto educativo
1999-01-01 Iannaccone, A; Iannaccone, Antonio
Argumentation in dialogue: Final conclusions. I
2017-01-01 Iannaccone, A; Arcidiacono, F
Articolazione delle condotte comunicative verbali e non verbali in prea-dolescenti impegnati in attività di gruppo,
1999-01-01 Iannaccone, Antonio; Cozzolino, Mauro; Donato, Daniel
Autostima e coping in giovani adulti. Studio sul “cambiamento” prodotto da un percorso di counseling psicologico
2014-01-01 Pecoraro, Nadia; Carpinelli, Luna; Mollo, Monica; Savarese, Giulia; Fasano, Oreste; Iannaccone, Antonio
Becoming a Professional Psychologist: Entering a New Cultural World
2007-01-01 Iannaccone, Antonio
Boundary-Crossing Movements: A Resource for Student Learning
2022-01-01 Cattaruzza, E; Kloetzer, L; Iannaccone, A
Children as investigators of Brunerian “Possible worlds”. The role of narrative scenarios in children’s argumentative thinking
2019-01-01 Iannaccone, A; Perret-Clermont, An; Convertini, J
Clinical Symptoms in female patients of University Psychological Counseling
2016-01-01 Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio
Comment l’entrée en scène d’un acteur non-humain révèle la complexité et la fragilité de l’apprentissage. Une approche dialogique et socio-matérielle pour l’analyse de récits d’étudiant.
In corso di stampa Muller, N; Iannaccone, A
COMPITI DI SVILUPPO E STRESS DELLO STUDENTE UNIVERSITARIO: UNO STUDIO PRE-POST PERCORSO DI COUNSELING PSICOLOGICO
2019-01-01 Savarese, G.; Pecoraro, N.; Fasano, O. Mollo M.; Curcio, L.; D’Elia, D.; Iannaccone, A.
Conflitti, contraddizioni e tensioni. La ricerca delle dimensioni sociali dell'attività cognitiva
2008-01-01 Iannaccone, A
Construire sa place dans une activité collective entre enfants
2021-01-01 Gfeller, F; Convertini, J; Perret-Clermont, An; Iannaccone, A
Contesti educativi e sindrome di burnout
2000-01-01 Iannaccone, A; Iannaccone, Antonio; Raimo, G.