CAVIONI, Valeria
CAVIONI, Valeria
SCIENZEDELLA SOCIETA' E DELLA COMUNICAZIONE
A Cross-Country Network Analysis of Adolescent Resilience
2021-01-01 Höltge, Jan; Theron, Linda; Cowden, Richard G.; Govender, Kaymarlin; Maximo, Sally I.; Carranza, Jennifer S.; Kapoor, Bhumika; Tomar, Aakanksha; van Rensburg, Angelique; Lu, Shuang; Hu, Hongwei; Cavioni, Valeria; Agliati, Alessia; Grazzani, Ilaria; Smedema, Yoel; Kaur, Gunjanpreet; Hurlington, Kingsley G.; Sanders, Jackie; Munford, Robyn; Colomeischi, Aurora A.; Panter-Brick, Catherine; Sarathamani, Sinthu; Boratne, Abhijit V.; Avudaiappan, Sankaran; Patil, Rajkumar; Borualogo, Ihsana; Katisi, Masego; Jefferies, Philip; Ungar, Michael
A formative, inclusive, whole-school approach to the assessment of social and emotional education in the EU. Analytical report
2021-01-01 Cefai, C; Downes, P; Cavioni, V
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program
2023-01-01 Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Agliati, Alessia; Gandellini, Sabina; Cefai, Carmel; Camilleri, Liberato; Bartolo, Paul; Tatalović Vorkapić, Sanja; Golob, Lana; Poulou, Maria; Martinsone, Baiba; Supe, Inga; Simões, Celeste; Lebre, Paula; Colomeischi, Adina; Rusu, Petruta; Acostoaie, Lidia; Vintur, Tatiana; Conte, Elisabetta
A multifaceted approach to mental health promotion in schools: Lessons from European schools
2024-01-01 Cavioni, Valeria
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education
2014-01-01 Cefai, C.; Matsopoulos, A.; Bartolo, ; P., Galea; Gavogiannaki, M. A.; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta; Cavioni, Valeria; Miljevic Ridicki, R.; Pavin Ivanec, T.; Saric, M.; Kimber, B. Eriksson C.; Simoes, C.; Lebre, P. .
A resilience curriculum for early years and primary schools in Europe: Enhancing quality education
2014-01-01 Cefai, C; Matsopoulos, A; Bartolo, P; Galea, K; Gavogiannaki, M; Zanetti, Ma; Renati, R; Cavioni, V; Ivanec, Tp; Šarić, M; Kimber, B; Eriksson, C; Simoes, C; Lebre, P.
A whole-school approach to promoting staff wellbeing
2020-01-01 Lester, L.; Cefai, C.; Cavioni, V.; Barnes, A.; Cross, D.
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries
2022-01-01 Martinsone, Baiba; Stokenberga, Ieva; Damberga, Ilze; Supe, Inga; Simões, Celeste; Lebre, Paula; Canha, Lúcia; Santos, Margarida; Santos, Anabela Caetano; Fonseca, Ana Marta; Santos, Dória; Gaspar de Matos, Margarida; Conte, Elisabetta; Agliati, Alessia; Cavioni, Valeria; Gandellini, Sabina; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Camilleri, Liberato
Adolescents' Resilience During COVID-19 Pandemic and Its Mediating Role in the Association Between SEL Skills and Mental Health
2022-01-01 Grazzani, I; Agliati, A; Cavioni, V; Conte, E; Gandellini, S; Lupica Spagnolo, M; Ornaghi, V; Rossi, Fm; Cefai, C; Bartolo, P; Camilleri, L; O'Riordan, Mr
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction
2021-01-01 Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Agliati, Alessia; Pepe, Alessandro
Alla ricerca dell'identità digitale. Uno studio pilota di analisi delle modalità di espressione del Sè in blog, forum e social network
2011-01-01 Cavioni, V; Zanetti, M A; Renati, R
Apprendimento socio-emotivo: un training di potenziamento in età prescolare
2011-01-01 Cavioni, V
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano
2010-01-01 Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavioni, Valeria; Broli, Luisa
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria
2010-01-01 Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavioni, Valeria; Broli, Luisa
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. Giornata di Studio AIP della sezione di psicologia dello sviluppo e dell'educazione
2010-01-01 Renati, R; Zanetti, M. A.; Cavioni, V; Broli, L
Aspetti emotivi, sociali e comportamentali degli studenti con disturbo specifico di apprendimento
2018-01-01 Cavioni, V
Assessing teachers' social and emotional competence : the validation of SECTRS in Italy, Latvia, and Portugal
2024-01-01 Grazzani, Ilaria; Martinsone, Baiba; Simoes, Celeste; Cavioni, Valeria; Conte, Elisabetta; Ornaghi, Veronica; Pepe, Alessandro
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years
2020-01-01 Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Pepe, Alessandro; Pons, Francisco
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project
2020-01-01 Conte, E; Cavioni, V; Grazzani, I; Ornaghi, V; Agliati, A
Benessere e competenze socio emotive in età prescolare
2011-01-01 Cavioni, V; Renati, R; Zanetti, M A
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A Cross-Country Network Analysis of Adolescent Resilience | 1-gen-2021 | Höltge, Jan; Theron, Linda; Cowden, Richard G.; Govender, Kaymarlin; Maximo, Sally I.; Carranza, Jennifer S.; Kapoor, Bhumika; Tomar, Aakanksha; van Rensburg, Angelique; Lu, Shuang; Hu, Hongwei; Cavioni, Valeria; Agliati, Alessia; Grazzani, Ilaria; Smedema, Yoel; Kaur, Gunjanpreet; Hurlington, Kingsley G.; Sanders, Jackie; Munford, Robyn; Colomeischi, Aurora A.; Panter-Brick, Catherine; Sarathamani, Sinthu; Boratne, Abhijit V.; Avudaiappan, Sankaran; Patil, Rajkumar; Borualogo, Ihsana; Katisi, Masego; Jefferies, Philip; Ungar, Michael | |
A formative, inclusive, whole-school approach to the assessment of social and emotional education in the EU. Analytical report | 1-gen-2021 | Cefai, C; Downes, P; Cavioni, V | |
A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program | 1-gen-2023 | Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Agliati, Alessia; Gandellini, Sabina; Cefai, Carmel; Camilleri, Liberato; Bartolo, Paul; Tatalović Vorkapić, Sanja; Golob, Lana; Poulou, Maria; Martinsone, Baiba; Supe, Inga; Simões, Celeste; Lebre, Paula; Colomeischi, Adina; Rusu, Petruta; Acostoaie, Lidia; Vintur, Tatiana; Conte, Elisabetta | |
A multifaceted approach to mental health promotion in schools: Lessons from European schools | 1-gen-2024 | Cavioni, Valeria | |
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education | 1-gen-2014 | Cefai, C.; Matsopoulos, A.; Bartolo, ; P., Galea; Gavogiannaki, M. A.; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta; Cavioni, Valeria; Miljevic Ridicki, R.; Pavin Ivanec, T.; Saric, M.; Kimber, B. Eriksson C.; Simoes, C.; Lebre, P. . | |
A resilience curriculum for early years and primary schools in Europe: Enhancing quality education | 1-gen-2014 | Cefai, C; Matsopoulos, A; Bartolo, P; Galea, K; Gavogiannaki, M; Zanetti, Ma; Renati, R; Cavioni, V; Ivanec, Tp; Šarić, M; Kimber, B; Eriksson, C; Simoes, C; Lebre, P. | |
A whole-school approach to promoting staff wellbeing | 1-gen-2020 | Lester, L.; Cefai, C.; Cavioni, V.; Barnes, A.; Cross, D. | |
Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries | 1-gen-2022 | Martinsone, Baiba; Stokenberga, Ieva; Damberga, Ilze; Supe, Inga; Simões, Celeste; Lebre, Paula; Canha, Lúcia; Santos, Margarida; Santos, Anabela Caetano; Fonseca, Ana Marta; Santos, Dória; Gaspar de Matos, Margarida; Conte, Elisabetta; Agliati, Alessia; Cavioni, Valeria; Gandellini, Sabina; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Camilleri, Liberato | |
Adolescents' Resilience During COVID-19 Pandemic and Its Mediating Role in the Association Between SEL Skills and Mental Health | 1-gen-2022 | Grazzani, I; Agliati, A; Cavioni, V; Conte, E; Gandellini, S; Lupica Spagnolo, M; Ornaghi, V; Rossi, Fm; Cefai, C; Bartolo, P; Camilleri, L; O'Riordan, Mr | |
Adolescents’ Mental Health at School: The Mediating Role of Life Satisfaction | 1-gen-2021 | Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Agliati, Alessia; Pepe, Alessandro | |
Alla ricerca dell'identità digitale. Uno studio pilota di analisi delle modalità di espressione del Sè in blog, forum e social network | 1-gen-2011 | Cavioni, V; Zanetti, M A; Renati, R | |
Apprendimento socio-emotivo: un training di potenziamento in età prescolare | 1-gen-2011 | Cavioni, V | |
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano | 1-gen-2010 | Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavioni, Valeria; Broli, Luisa | |
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria | 1-gen-2010 | Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavioni, Valeria; Broli, Luisa | |
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. Giornata di Studio AIP della sezione di psicologia dello sviluppo e dell'educazione | 1-gen-2010 | Renati, R; Zanetti, M. A.; Cavioni, V; Broli, L | |
Aspetti emotivi, sociali e comportamentali degli studenti con disturbo specifico di apprendimento | 1-gen-2018 | Cavioni, V | |
Assessing teachers' social and emotional competence : the validation of SECTRS in Italy, Latvia, and Portugal | 1-gen-2024 | Grazzani, Ilaria; Martinsone, Baiba; Simoes, Celeste; Cavioni, Valeria; Conte, Elisabetta; Ornaghi, Veronica; Pepe, Alessandro | |
Assessing the Factor Structure and Measurement Invariance of the Test of Emotion Comprehension (TEC): A Large Cross-Sectional Study with Children Aged 3-10 Years | 1-gen-2020 | Cavioni, Valeria; Grazzani, Ilaria; Ornaghi, Veronica; Pepe, Alessandro; Pons, Francisco | |
Assessment and Promotion of Social, Emotional, and Health Skills in European Schools: The Learning to Be Project | 1-gen-2020 | Conte, E; Cavioni, V; Grazzani, I; Ornaghi, V; Agliati, A | |
Benessere e competenze socio emotive in età prescolare | 1-gen-2011 | Cavioni, V; Renati, R; Zanetti, M A |